صاحب خانه

یادداشت ها و دست نوشته های مهدی عابدی

صاحب خانه

یادداشت ها و دست نوشته های مهدی عابدی

صاحب خانه
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ق.ظ

فرصت طلبانی که از این آب اسیدی ماهی می گیرند!


فرصت طلبانی که از این آب اسیدی ماهی می گیرند!


اتفاقات اخیر شهر اصفهان و اسید پاشی به صورت زنان و دختران شهر، حاشیه ها زیادی در جامعه و فضای مجازی به همراه خود داشته است. اگر چه محکوم بودن این عمل چه از نظر عقل و چه از نظر شرع امری واضح و بدیهی است، برخی سخنان و تحلیل های نابجا از سوی عناصر و رسانه های معلوم الحال موجب شده است فضای فکری خاصی در جامعه در مقابل برخی ارزش های اصیل دینی و انسانی به وجود می آید. به نظر می رسد توجه نمودن به چند نکته زیر پیرامون این قضیه و حواشی آن لازم و ضروری باشد.

 

۱/ همانطور که ذکر شد، محکوم بودن این عمل زشت از نظر عقل و شرع امری مسلم و بدیهی است. هیچ قاعده دینی به هیچ مسلمانی اجازه نمی دهد جهت هرگونه عمل خداپسندانه ای شیشه اسید به دست بگیرد و در خیابان به صورت زنان و دختران بریزد. واضح است که انتساب این گونه جنایات به اعمال خداپسندانه ای همچون امر به معروف و نهی از منکر حاصل نقشه های خبیثانه رسانه های استکباری و مزدوران داخلی آن هاست.


 

۲/ القای این باور که این جنایات از طرف قشر مذهبی و حزب الهی جامعه و با نیت نهی از منکر و مبارزه با بدحجابی بوده است چیزی نیست مگر توطئه کثیف رسانه های زنجیره ای معاند و ضد انقلابی همچون کلمه و بی بی سی فارسی. این رسانه های دروغگو که تبحر کافی در گرفتن ماهی از آب گل آلود و همچنین ایجاد شایعه و موج سواری دارند ( حتما به وفور در فتنه ۸۸ و بعد از آن مشاهده کردید)  در این قضیه نیز از تبحر خود استفاده کرده و با پراکندن شایعه های مختلف موجی از مطالب کذب و خلاف حقیقت در جامعه ایرانی ایجاد کردند. از آن بدتر، رسانه های ساده لوح و بی بصیرت داخلی بودند که (عامدانه یا غیر عامدانه) تحت تاثیر این امواج قرار گرفتند و خود دامن زننده این شایعات بودند و با نوشتن عباراتی دو پهلو و کنایه ای در اخبار و گزارش های خود نقشی موثر در ترویج این ذهنیت های کاذب داشتند.


 

۳/ ماهی دیگری که صیادان مرده خوار معاند از این آب اسیدی گرفتند القای فضای نا امنی در جامعه بود. این فضا به حدی قوت گرفت که در رسانه های مجازی اظهار نظر هایی مبنی بر ترس و واهمه از بیرون رفتن خانم ها و ترس از هر صدای موتوری و اینجور مسائل بود و بین مردم می چرخید که خیابان ها خلوت شده است و هیچ کس در خیابان نیست! این موج به حدی رسید که شنیده شد در برخی دانشگاه ها دانشجویان در پی امضای طومار جهت تعطیلی یک هفته ای کلاس ها به علت عدم احساس امنیت در مسیر رفت و برگشت بودند. اگر چه با توجه به حوادث پیش آمده احساس نا امنی تا حدی معقول و منطقی به نظر می رسد، اما باید به این نکته توجه داشت که احساس امنیت در هر جامعه یکی از مهمترین سرمایه های آن جامعه است. در جامعه ایرانی هم امنیت  متاعی است که از اول انقلاب تاکنون بهای زیادی برای به دست آوردن آن پرداخت شده است. از خون هزاران شهید انقلاب و دفاع مقدس ۸ ساله گرفته  تا تمام دستگاه های امنیتی و انتظامی که در کشور و همه استان ها مشغول فعالیت هستند. این گونه اتفاقات هم حوادثی هستند که کم و بیش در همه جوامع و همه کشور ها اتفاق می افتد و همه دولت ها به نحوی با آن ها مواجه هستند. (اصلا قصد ندارم بگویم این حوادث اموری طبیعی و عادی هستند، بلکه اموری است که به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیستند!) اما زیر سوال بردن این متاع گران بها (امنیت در جامعه) با مشاهده چند اسید پاشی حربه ای است که رسانه های معاند در پی القای آن بودند و این تصور غلط با سطحی نگری رسانه ها و بی توجهی بسیاری از ما متاسفانه رواج پیدا کرده است.


 

۴/ برگزاری تجمع در مقابل دادگستری اصفهان با عنوان مطالبه از مسئولان جهت پیگیری سریع این موضوع و شناسایی و مجازات عاملان این جنایت امری پسندیده و معقول است. مطالبه امنیت از مسئولان توسط مردم امری خوشایند است و پاسخ گویی مسئولین به مردم در این زمینه و آگاه کردن آن ها از آن چه شده است و آن چه خواهند کرد و اطمینان بخشی به آنان از وظایف مسئولین! اما این ماجرا از آن جا مورد ظن قرار می گیرد که برخی عناصر معلوم الحال با طرح برخی شعار های نامربوط، غیر حقیقی و ساختار شکنانه و شعار هایی که مردم را به یاد روز های تلخ فتنه می اندازد سعی در بهره برداری سیاسی و جناحی از این موضوع و این گونه تجمعات منطقی هستند. چه نیکوست مردم انقلابی و حق مدار حاضر در این تجمعات با طرح هر گونه شعاری که بوی کثیف فتنه بدهد مقابله کنند و نگذارند امنیت و آرامش در جمهوری اسلامی فدای فرصت طلبی برخی عناصر فرصت طلب شود.


 

۵/ همراه با اصفهان عده ای دیگر از مردم تهران امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی در محکومیت این حوادث (اسید پاشی ها) و مطالبه پیگیری سریع موضوع داشتند. همزمانی طرح موضوع حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی و وقوع این حوادث در اصفهان باعث شد گروهی قلیل از تجمع کنندگان امروز در تهران با نام حمایت از حقوق زنان در شعارها و پلاکاردهای خود مطالباتی مبنی بر عدم تصویب قانون در حمایت از آمرین و ناهیان داشته باشند. این گروه ظاهرا با جان و دل پذیرفته بودند که این اسید پاشی ها در اصفهان توسط ناهیان از منکر انجام شده و قرار است این طرح به تهران نیز برود و با زنان بد حجاب اینگونه برخورد شود و به همین خاطر از تصویب قانون در حمایت از امر به معروف و نهی از منکر واهمه داشتند! و یا این که تصور کرده اند اگر قانونی در حمایت از امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد ظلم در حق زنان است و قرار است به آنان تعرضی شود! بهتر است نظریه پردازان این گونه شعار ها نگاهی دقیق و موشکافانه به فلسفه اجتماعی اسلام و قوانین و قواعد فقهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند تا دچار این گونه خطاهای محاسباتی نشوند. در حقیقت این ظلمی است که این گروه  به این فریضه الهی می کنند و این نظریه پردازان جنبش حمایت از زنان  خواسته اند تحت لوای موج ایجاد شده علیه اسید پاشی، فرصت را غنیمت شمرده و  حرف های کهنه و تکراری خود را دوباره مطرح کنند شاید خریداری پیدا کند! این محصول نامبارک دیگری بود که معاندان در پی حصول آن بودند و تا حدی آن را حاصل کردند! البته وجود عناصری معلوم الحال مانند محمد نوری زاد در این تجمع، منشاء و ریشه این گونه شعار ها را کاملا معلوم می کند.


 

۶/ سخن پایانی این که: محکوم بودن اسید پاشی در جامعه از نظر عقل و شرع امری واضح است. هیچ احدی حق ندارد به اسم نهی از منکر یا هر چیز دیگر در خیابان به دیگران آسیب برساند و در جامعه ایجاد بی انضباطی کند. در نظام مقدس جمهور اسلامی ایران جهت انجام امر به  معروف و نهی از منکر تدابیر مخصوص وضع شده است. علی رغم اینکه تذکر لسانی و فعالیت های اقناعی، ایجابی و فرهنگی وظیفه همه مردم و دستگاه های فرهنگی است، فعالیت های سلبی و برخوردی در این نظام متولیان مخصوص خود را دارد و با ضوابط و قوانین مربوط به خود انجام می شود. از طرف دیگر انتساب این گونه حرکت های غیر انسانی به نیرو های ارزشی و حزب الهی بدون وجود هیچ گونه قرینه ای برای اثبات این ادعا، خیانت رسانه ای رسانه های معاند است که باید بدان توجه نمود و به هیچ طریقی به آن دامن نزد. بعد ها معلوم خواهد شد چه کسانی و منتسب به چه جریان های مذهبی افراطی و تندرویی و با پشتیبانی چه رسانه های همسویی و در انتقام چه زخم هایی  این عملیات مخرب و خبیثانه روانی را در بین مردم مذهبی و ولایت مدار اصفهان در آستانه ماه محرم و با هدف تخریب وجهه نیروهای حزب الهی و انقلابی انجام دادند و بعد ها خواهیم دید دود این آتش در چشم چه کسانی خواهد رفت!


بازنشر در: درچه نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۱
مهدی عابدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی